AsMissY Blog List

Tuesday, November 22, 2011

Dari EnGgEyyyy ke Titi

Pelik ek entry kali ni.. Haha.. Tu panggilan Dania utk bfeed.. "Enggey" dipanggil ketika Nia still baby n btukar ke "titi" bl dh 1 year ++..

Rsnye, aku perlu sharing sedikit info kt sini perihal cerita ceriti bfeed mummies ni.. Xperience bercerai susu utk puteri kesayangan, amat memedihkan act. Ya, Dania dh 3 years ++ n jgn risau sgt.. Ramai yg xtau tntg our emotion.. Bfore ade anak sendiri aku just dgr n bc tntg ni tp bl kt sndiri yg alami, baru aku tau rsnye..

Esp, every time Nia mntk bfeed n aku xtau nk xplain mcm mn.. Xsmpai hati nk ckp "X BOLE.."

Ade yg kt:

1) Sapu benda pahit/masam/comot pada p*ting - Langkah ini mungkin berjaya bagi     kanak-kanak bawah umur 2 tahun.
2) Kaedah psikologi - Langkah ini hanya akan berjaya sekiranya ank & ibu bersedia utk menghadapi cerai susu
3) Jgn offer. Bl diminta, cuba pujuk dgn baik. Alih perhatian dgn perkara lain
4) Elakkan salin baju di dpnnya
5) Bila nk tdo, bckan bed time stories

Aku pilih no 3. Memule mmg emo yg sgt, dgn aku2 sekali nangis.. Huhu.. Take time situation mcm ni.. Pujuk elok2 smbil cerita pe yg die lakukan time school hours.. Slowly die akan mnum FM. Alhamdulillah smpai skang Nia ok cume ad ketika mood xelok, aku bg le rs sikit bg lps gian.. Huhu.. 

2 comments:

  1. Wah , cam nak cerai talak tiga gitu. Yer lah dah ada baby baru kan nanti. Memang kene cerai lah

    ReplyDelete